solen skiner i karlstad

o för er som trodde att jag är sveriges största nörd som räknat antalet sekunder sen jag och johan blev tillsammans har fel. Om man vet antalet månader, vilket är ganska vanligt att man vet, så vet man automatiskt antalet sekunder. enkel matte.

min smarta vän sandra va inte smart nog att fatta det nämligen...... stjärtan



Har varit en underbar helg i Karlstad. Drog mig dit direkt efter skolan på fredag och lagade mat med johan. Vi käka wallenbergare och kolla idol! När vi skulle steka dom hade vi i smör och sen började grädden ur biffarna sippra ut och snart va hela stekpannan full med skum. skumt (haha) som fan men ganska fräckt ändå. något gick fel helt enkelt.

På lördagen var jag på en fotokurs på förmiddagen och lärde mig att fotografering är en hel vetenskap av bländere, exponeringskompensation, slutare, brännvidd och massa annat som förhoppningsvis fastnat i mitt huvud. Jag var sjukt hungrig efter kursen så mat på Lilla Sicilien med Johan och hans familj satt fint.

Kvällen bjöd på Mama Mia musikal. GRYM! Blir ju så sjukt sugen på att dansa igen när jag ser sånt. Och så börjar man fantisera om att kunna sjunga lika bra som dom i showen. Lika bra att sluta fantisera känner jag redan nu.

Ikea stod på schemat på söndagen och sen blev det lite annan shopping. Fick mig en beige kofta, trosor och söta vantar. Sen myste jag och Johan en stund innan jag gled hemåt.

sjukt sugen på att baka btw. ska snart prova "egyptiska nätter", en sorts pudding med söt sirapsaktig kräm som jag ska bjuda på när jag ska ha redovisning på nordalsskolan den 8 nov (för mitt projektarbete- "JORDEN RUNT"-En kul tur med kultur) fiffigt namn va?

härliga bilder som gör mig ännu mer sugen på att baka!








nu ramlar mina ögonlock snart ner så godnatt!

Kommentarer
Postat av: emmadover

Recept på de första muffinsarna skulle uppskattas starkt! :)

2010-10-27 @ 18:39:42
URL: http://emmadover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0