min egna korvstroganoff med basilika och sweet chili

idag blanda jag ihop lite grejer och detta blev resultatet.
korvstroganoff är enligt mig väldigt gott&enkelt och min favorit innehåller basilika.


de ingredienser som inte har något speciellt mått är sånna som man själv
får bestämma hur mycket man vill ha. ex. falukorven

1port.
falukorv
en bit lök
ca 2 dl mjölk
2 msk tomatpuré/krossade tomater
½ msk redning
1 msk sweet chili sås
1 tsk basilika
allroundkrydda

servera med ris och valfria grönsaker
  1. stek falukorv och lök i en panna med margarin
  2. häll på tomatpuré/krossade tomater och låt fräsa in lite i korven
  3. krydda med allroundkrydda och häll sedan på mjölken och låt koka i ca 1 min.
  4. om du tycker såsen är för rinnig, strö över redningen så blir den tjockare.
  5. häll sedan på basilkan och sweet chili såsen.
  6. klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0