tillbaka till civilisationen

Nu är jag tillbaka efter, va blir det, två veckor? Känns som jag varit borta från civilisationen. Som om jag rest iväg till en annan värld i några veckor. Jag har så mycket att berätta att jag knappt vet vart jag ska börja och om jag nu börjar så kan det bli världsrekord i längsta blogginlägg, så jag ska försöka fatta mig kort så någon orkar läsa det.

 Jag har haft lov där jag åkt från söder till norr och samtidigt haft en alldeles underbar hosta (inte). Men jag ha samlat på mig en massa nya underbara minnen & erfarenheter. Som jag la ut i tidigare inlägg så har jag varit i Köpenhamn. Det var jag , johan, mamma & pappa. Vi hade en väldigt trevlig resa till skåne och sen vidare till Köpenhemn. Vi besökte Zoo, vi shoppade, var i Kristiania, jag åt smörebröd för första gången och jag åt också en väldigt massa annan god mat.

När jag kom hem på torsdag blev det en mindre lyckad hoppträning. Och minnena från förra tävlingen när Affe hoppade stillastående och stod sedan på tre ben när jag ledde han ut från banan kom upp i mitt huvud. Jag har under de senaste 4-5 åren insett att dressyr är min grej och att hoppningen är något som finns där som omväxling. Därför blir det att jag inte hoppar så ofta och alla kan ju förstå att det blir ju inte bättre av att man övar de mer sällan.. Övning ger färdighet!

Sen bar det av till Adrian i Umeå, 100 mil upp i landet! Där tillbringade jag och sofia några härliga dagar fyllda med shopping, bowling, möte med nya människor och annat kul. Efter 11 timmar i bilen hemåt är jag nu tillbaka i skolan och frisk har jag blivit!

En slutsats av mitt höslov 2009; från söder till norr, 26 timmar i bil och härliga minnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0