varför är vi tjejer så otekniska?

Idag har jag fått klart bokrecensionen i svenska, samtidigt som Johan & pappa satte upp min nya tv :D Den har stått i hallen i några veckor och bara väntat på att komma upp. Om jag vart teknisk och stark nog hade jag satt upp den själv :P Men nu är den uppe och det blev riktigt bra !! När jag ska kolla på film så drar jag bara ner duken så blir det nästan som en mini-bio.

Varför är vi tjejer så otekniska ??
Jag har kommit på en teori om att det är våra föräldrars fel. För när vi barn växer upp så tar våra föräldrar automatiskt med pojkar på saker som pappor håller på med, såsom bygga, fixa något tekniskt eller liknande medans vi tjejer får följa med mamma till köket och baka.. Ifall jag hade följt med pappa när han svetsade så hade jag väl kunnat de nu? Varför är allt så inriktat på manligt och kvinnligt? Jag vill ju kunna bygga, inte bara baka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0