Vad är performance?

Ny termin och nytt tema i dansen, nu ska vi ha några veckor med :
Vad är performance?
Allt jag har är en text om olika känslor (tidigare inlägg: den man älskar saknar man) och en byggnad som jag ska försöka inspireras av (centralstationen i Göteborg). Min text börjar med "När den man älskar reser bort blir man ledsen.." och därför valde jag just centralstationen. Jag ska sätta ihop ett nummer på cirka 5 minuter. Jag vill ha tema Kärlek, jag tänker mig då rött ljus, rosenblad, vita sommarklänningar & harmonisk musik. Men jag vill ju inte att publiken ska somna till mitt nummer, så jag måste ha någon sorts dynamik i det hela..

Självklart vill jag gärna att publiken ska förstå vad jag vill förmedla men det är jättejätte svårt! Allting måste hänga ihop och ha en mening. Det här är inget som bara ska slängas ihop på en timma, här ska det verkligen funderas på vad varje litet ord och varje liten rörelse har för betydelse.
Jag vill verkligen att det ska bli bra!

Funderingar:
1. Ska jag läsa upp texten själv eller ha den på vita duken?
2. Vill jag ha några bilder med i mitt nummer?
3. Hur ska min koreografi se ut?
4. Välja musik, få insperation och KOM IGÅNG!!!!


Back to work, hoppas på det bästa. Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0