Den man älskar saknar man

Uppgift i Dans: Åk till stadsbiblioteket i Göteborg. Hitta en text som ni vill arbeta med under vårterminen, samt en byggnad i Göteborg.
Så jag och Anna-lotta begav oss till storstaden & hittade efter timmars letande var sin text.
På barn & ungdoms avdelningen minsann ;)
Grynet räddade Anna-lotta med sitt otroligt smarta citat:
Varför måste bajs lukta skit?
Vaför kan det inte lukta typ godis?


Detta blev min text:

Den man älskar saknar man
När den man älskar reser bort blir man
ledsen. När människor och djur dör kan
man sakna dem jättemycket. Att älska
någon är en jätteskön känsla men att sakna
någon kan vara jobbigt och faktiskt göra
ont. Därför kan det vara jobbigt att älska
-men det är det ju värt! Ibland kan det ju
vara mysigt att sakna någon också, om
man vet att det kommer och man
kan ha kul tillsammans snart igen.
Då längtar man!
   Olika känslor hänger ihop. Man skulle
 nog aldrig vara riktigt glad om man inte
ibland faktiskt också fick vara ledsen. Och hur
skulle man veta att något var roligt om
man inte visste hur det är att ha tråkigt?

Det här är saker som jag kan asosiera egna minnen med
& jag har haft mkt funderingar kring ämnet, därför valde jag just denna text :)

 

Kommentarer
Postat av: Linda

.. fin text gumman!

2009-01-08 @ 11:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0