Bakstugan



Nu är det dax att frosta av frysen & fylla den med nybakat.
Bra att ha lite fika så jag kan bjuda oväntade gäster på :)
Det är ju lika bra att öva på sånthär innan man flyttar hemifrån.
Så man inte behöver ringa hem och ställa dumma frågor som: hur kokar man potatis?

Så va säger ni, sockerkaka, muffins, kladdkaka eller kärlekskaka?
Det är liksom det jag brukar göra, kanske jag ska prova något nytt?
Typ rulltårta. Lena min faster brukar gör en med daim i, mums!
Eller har någon något annan förslag, snälla ge mig isf !
Jag älskar att baka & laga mat, så bara dränk mig med förslag :)

Sen får det bli en sats med 7 minuters kola, det är min grej de!!
80g smör
2dl socker
0,5dl cacao
1dl sirap.
Koka i ca 5 min. Gör ett så kallat "kulprov" ( ta en sked av kolan och häll i ett glas med vatten,om kolan har en bra konsistens när du häller ur vattnet, är kolan klar)
Lycka till!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0