Allt är möjligt!


Gårdagen var fullspäckad med nya intryck och upplevelser! Som sagt åkte vi till Göteborg vid 15 och så blev det shopping och sushi. Först gången jag åt sushi, inte favoritmaten kanske men helt okej ändå :) Efter det mötte vi upp teresia och gick mot Pustervik. Föreställningen var allt jag inte förväntat mig. När vi kommer in sitter två tjejer i rullstol på scenen. En utav dom reser sig upp när föreställningen börjar, den andra är handikappad och kunde därför inte stå. Sen gjorde dom en massa rörelser på golvet och efter att ha sett något liknande förstår man att allt är verkligen möjligt!

Akt 2 var med en tjej på kryckor. Först uppfatta jag inte att hon också var handikappad, men det var hon tydligen. Hon gjorde ett helt fantastiskt solo på kryckor, hon använda kryckorna på ett så häftigt sätt! Hon hade kryckor i både armar och på var sitt ben. Det är svårt att förklara men som sagt, allt är möjligt!

Efter föreställningen, runt kl 21, sätte vi oss på en pub och åt gott. Sen det va det dags för hemfärd. Malin hade skickat ett extremt tydligt sms om hur jag skulle åka.. jag står och väntar på spårvagnen så säger en dam " Om du ska till valand så kan du ta 9 mot Agnered som kommer om 2 minuter, dom bygger om spåren så den går dit" Gött tänkte jag, annars hade jag fått vänta i 20 min. Jag hoppar på och efter en halvtimmas åkning börjar jag liksom fundera på om jag hamnat rätt. Chuffören bara skrattar och säger att jag är åt helt fel håll!!! Jag fick alltså åka runt hela jävla stan och komma tillbaka igen. Malin mötte mig vid brunnsparken och sen äntligen va vi hemma hos henne.. Kl 1 somna vi och kl 6 var det upp och hoppa igen!

Lärdom utav resan:
1.
Med eller utan handikapp, Allt är möjligt!
2. Vid osäkerhet, fråga Chauffören: "Stannar vagnen vid ex. Valand?"
3. Gå efter den egna viljan!


Min & A-lo's Sushi, ingen superbilden men ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0