julmarknad

Jag älskar verkligen denhär tiden när det "lider mot jul". Många, inklusive mig själv, är så glada och förväntansfulla. För mig blir det så mycket jul när jag arbetar hos pappa i affären för folk köper julklappar och jag hör julmusik hela dagarna. Det är som om alla blir lite gladare inför julen, det märks faktiskt på kunderna. Dom har oftare tid att prata lite allmänt om julen, vädret eller ibland kanske något personligt till och med och det är inte ofta någon är sur eller otrevlig. Därför är det väldigt roligt att jobba i en äffär där man träffar mycket folk av olika slag.

I söndags var det julmarknad med luciakröning bland annat. Mysigt! Jag jobbade och det var vääldigt mycket folk :D Sen fick jag smyga ut när luciatåget kom och Tina skulle ta emot pris för att Ute&inne vann  snyggaste skyltfönster.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0