75% spara 25% slösa

Jag räkna ut att bara av att jobba under jullovet och varje lördag under året tjänar jag faktiskt en hel del tusenlappar. 7000 kr av dom har jag sätt in på mitt sparkonto men större delen av alla dom andra pengarna har jag lagt på massa annat. Kläder, konserter & upplevelser, middagar, godis & tidningar- ja såntdär vardagslyx (mmm, va jag gillar de ordet)! Visst hade det vart skönt att ha alla dom pengarna som jag "slösat" bort på allt&ingenting men samtidigt har jag haft kul på de upplevelser/saker jag lagt pengar på, jag har kunnat unna mig dendär klänningen fast jag inte var i panik-behov av den. Gjort är gjort så jag får tänka positivt ;)

 Nu ska jag vara riktigt duktig och sätta in 75 % av mina sommarjobbspengar på mitt sparkonto. Sen måste man ju känna att man kan unna sig roliga upplevelser eller materiella ting för att man faktiskt jobbat drygt fem veckor av sitt sommarlov. Gör de du me, fatta va glad man blir sen när man ska flytta hemifrån eller liknande!


sparar man lite då och då så blir det mycket tillslut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0