Rädda 90 liv eller köpa 6,5 kg godis?


Idag har jag skickat efter ID-kort. Ni vet, det är inte så lätt att bli snygg på ett sånt där kort ^^ Just idag råkar jag ha en finne på hakan så det ser ut som jag har en piercing, woho! Det där kortet kommer jag väl få ha i typ 10 år också :P Fan, jag har inte haft en enda finne på typ en månad och just nu, just nu fick jag en- typiskt eller??

En annan grej som jag gjort, som faktiskt är väldigt smart, är att jag samlat en massa mynt; efter ett tag blir det faktiskt en hel del pengar. Efter att ha lagt i några kronor då och då hade det blivit hela 450 kr. Det känns nästan som om jag blev 450 kr rikare, fast jag egentligen inte blev det ^^ Kan ju jämföras med tex: nästan en Beyonce-biljett eller 6,5 kg godis. Om jag hade vart lite klokare och gett mina 450 kr till välgörenhet hade jag ist kunna ge vaccin till ungefär 90 barn i Afrika.. Nu kommer pengarna antagligen bara shoppas upp på kläder eller liknande..

Men shit, tänk va bra vi har det egentligen,jämfört med andra! Nej usch, nu får jag dåligt samvete. Träningen väntar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0